Recording from AI Lund lunch seminar 17 Februari 2021

Ämne: Från kalkylark till AI-genererad orosanmälan - om 40 år av digitalisering av socialtjänsten

Presentatör: Lupita Svensson, Socialhögskolan, Lunds universitet

Värd och moderator: Jonas Wisbrant

När: 17 februari 2021 kl 12.00-13.15

Talat språk: Svenska

Innehåll

Lupita Svensson, forskare vid Socialhögskolan, Lunds universitet har sedan 2015 studerat socialtjänstens digitalisering genom ett flertal empiriska studier. I den här presentationen kommer hon med stöd av dåtid, nutid och framtid att diskutera socialtjänstens digitala utveckling från 1980 till idag – från kalkylark till AI-genererad orosanmälan.